2019. július 21., vasárnap

10. fejezet



Február vége van és lassan elkezdődik a szezon. Forma-1 és a MotoGp egyaránt. Bár be kell vallanom fogalmam sincs, hogy egyáltalán utazni fogok Alvaroval, hiszen mióta megkért a költözésre nem igen beszéltünk. Motorozni is általában akkor mentem ki az apukájához amikor tudtam, hogy nincs ott.
Reggeli kávémat kavargatom éppen amikor megszólalt a mobilom. Meg se néztem, hogy ki hív csak nemes egyszerűséggel fülemhez emeltem a készüléket.
-González.
- Tudom. Pontosan ezért hívtalak.-ismertem fel Tommi hangját.
- Ohh… Szia. Bocsi még reggel van. Nagyon reggel.-sóhajtottam fel.- Mi újság?
- Nem tudom láttad e a híreket…
- Sebivel történt valami?-kérdeztem rá idegesen.
- Akkor nem láttad.-állapította meg.- Nyugi a dili gyerekkel nincs semmi baj. Csak most kaptuk a hírt, hogy elmarad az első verseny.
- Elmarad az első verseny?
- Igen. A biztonságunk érdekében.
- És most hol vagytok biztonságban?-tettem fel csendesen a kérdést.
- Finnországban. Sebastiannak jobb egy kicsikét távol mindentől.
- Főleg Hanna-tól…-gondolkoztam el.
- Szakít vele.
- Jobb később mint soha.-sóhajtottam fel.- Bírsz vele vagy odamenjek én is?
- Nyugi Naty… Megoldok mindent.
Meghallottam ahogy az ajtó kinyílt és először azt hittem anya vagy apa jött haza, de meglepődtem amikor a bátyám állt előttem. De azt hiszem kölcsönös volt minden féle reakció. Elköszöntem Tommitól és letettem a telefont.
-Szia Sergio.-köszöntem csendesen. Alaposan szemügyre vettem. Fáradtnak és meggyötörtnek tűnik jelenleg.
- Te hogy kerülsz ide húgi?
- Itt lakok.-húztam meg a vállam és bele kortyoltam a feketémbe.- Kérsz kávét?
- Igen.-biccentett.- Azt hittem a szőkével laksz.
- Pár hete haza költöztem, mert nem illettem Alvaro terveibe.
- Ez úgy hangzik mint ha megsértődtél volna.-forgatta a szemeit miközben cukrot pakolt a bögréjében.
- Dehogy vagyok megsértődve. Csak ő Noeliaval képzeli el a minden napjait jelenleg.
- Ki az a Noelia?-csodálkozott el a bátyám.
- Egy hülye picsa… Amúgy tavaly járt Alvaroval csak nehezen viselte ezt az életet.-vontam meg a vállam és helyet foglaltam a pulton.
- Anya kinyír ha megtudja azt, hogy ott ülsz.
- Árulkodni akarsz?-kérdeztem rá nevetve.
- Dehogy.-húzta meg a vállát és bele kortyolt a bögréjébe. Gondterhelt sóhaj szakadt ki a mellkasából.
- Mi a baj Sergio?-szólaltam meg pár perc hallgatás után. Arra vártam, hogy esetleg megbízik bennem annyira és mesélni kezdjen. Hirtelen rezzent össze a hangomtól és pislogott rám értetlenül. Biztosra vettem, hogy egyetlen szavamat se fogta.- Mi a baj Sergio?
- Semmi.-vágta rá nagyon hamar és annál gyanúsabban.
- Santiago…-összegeztem röviden és tömören.
- És Joseph…
- Na ne…-csattantam fel.- Bele keveredtél valamibe?
- Tessék? Mi? Nem.-védekezett azonnal. Nem volt igazán hiteles, de nem akartam tovább vitatkozni vele. Megcsóváltam a fejem, lecsúsztam a pultról és a kávém maradékát a mosogatóba borítottam és elmostam a bögrét. Bátyám szótlanul nézte végig, hogy a kelleténél tovább sikálom azt az egyetlen kerámia tárgyat.
- Naty…-szólalt meg végül.
- Igen?
- Nem akarsz hozzám költözni? Nagy a lakásom elférünk ketten is… És az se zavar, hogy ha Ramost felhozod.
Felnevettem. Kibukott belőlem egy zabolátlan vidám nevetés.
-Ezzel akarsz a lelkemre beszélni?
- Miért? Gondolom haza nem hoztad még… Húszon évesen a szülői házba…-ecsetelte, mire nemes egyszerűséggel bemutattam neki.- Jobb lenne neked is… és talán nekem is, hogy ha odaköltöznél hozzám.
- Szeretnéd?-kérdeztem rá még egyszer. Pedig tudom igazából már rég igent mondtam volna neki. Az se jobb megoldás, hogy a bátyámra akaszkodok… De talán amíg nem kezdődik el a szezon figyelhetek rá. Annó is láttam, hogy mi folyik körülötte, azonban nemes egyszerűséggel úgy gondoltam, hogy ha homokba dugom a fejem nincs baj. Emellett próbáltam megküzdeni a saját démonaimmal… Az elcseszett kapcsolatommal…A balesetemmel… derékba tört pályafutásommal.
- Igen szeretném. Akár ma is odaköltözhetsz…
…Pár napja költöztem a bátyámhoz és be kell vallanom eddig tetszik is. Ahogy régen… most is kiegészítjük egymást. Ő arra törekszik, hogy ne haljunk éhen addig én rendet tartok. Bár leginkább a saját szanaszét hagyott cuccaim okoznak gondot. Sergionál előjön a katonai múlt. Precíz és mindent élére hajtogatva visel el maga körül.
Késő este van és Ramos most hozott haza. Hiába mondta a bátyám, hogy bármikor feljöhet nem hívtam fel. Nemes egyszerűséggel pofátlanságnak tartottam… és a focistának kora reggel interjún kell megjelennie így inkább haza ment. Valljuk be tényleg kisebb az esély arra, hogy elkéssen. A kapu kulccsal szórakoztam amikor észre vettem, hogy a postaládában van valami. Egy közepes méretű boríték került a kezemben és Sergio nevét olvastam el rajta. Feladó viszont nem szerepelt rajta.
-Szia.-léptem be az ajtón.
- Húgi… Már itthon vagy?-csodálkozott el a kanapén ücsörögve.
- Igen. Jobb így. Holnap dolga van Sergionak…
- És nem biztos, hogy mellőled ki tudna mászni az ágyból.-vigyorgott perverzen.
- Humoros vagy.-forgattam a szemeimet.- Ezt hozta neked valaki. Posta ládában találtam.
Átadtam neki a borítékot és a konyhába sétáltam. Követett miközben a borítékot tanácstalanul forgatta a kezében. Öntöttem magamnak egy pohár baracklevet és figyeltem ahogy feltépte a papírt. Meglepetésemre a pultra fényképek estek. Fényképek rólunk… Sergioról… A barátairól…
-Sergio…-néztem rá tanácstalanul. A bátyám állán megfeszült minden izom… Kezét ökölbe szorította és láttam rajta, hogy mindjárt robban. Tudom most mondanom kellene neki valami kedveset vagy megnyugtatót, de ez lehetetlenségnek tűnt.
- Maradj itt!-parancsolt rám és elindult a bejárati ajtó felé. Azonban eszem ágában sem volt nyugton maradni. Ajtóban értem utol, ahol már a bőrdzsekijén húzta fel a cipzárt majd lekapta a kulcscsomóját és a sisakját a polcról.- Maradj itt! Natalien mondtam neked valamit!-jelentette ki szigorúan és én csak megvontam a vállam lazán.
- Álmodban! Viszel engem is vagy utánad megyek simán.-feleltem szigorúan. Láttam rajta, hogy habozik, de végül kezembe adta a sisakomat…
Hirtelen felindultságból tettem mindent. Jó ötlet volt-e vele jönni? Talán… Meg tudom akadályozni ha hülyeségre készül…? Nem hiszem. 20 perces út után érkeztünk meg egy nem igazán jó környékre. Sergio lepattant a motorról és szinte letépte a sisakot a fejéről.
-Azt kell tenned amit mondok.-jelentette ki szigorúan. Ajkaimba haraptam és bólogattam. Hiszen most nincs itt ideje a kérdéseknek. Sergio bevágtatott a kocsma ajtaján és jó pár lépésnyire lemaradva követtem én is. Belépve a helységbe csak pár embert pillantottam meg elszórtan az asztaloknál ücsörögve.
- Santiago!-harsogta a bátyám a régi barátja nevét. Összerezzentem a hangjától és a gyomrom is apró kis gombóc lett.- Santiago!
Kellet pár pillanat mire az emlegetett személy elősétált a raktár felől. Nem sokat változott az évek alatt… Szinte semmit… Azonban azaz idegesítő tenyérbe mászó mosoly ott van az arcán most is.
-Nocsak… nocsak… nocsak….-trillázta vigyorogva.- Sergio González és a csini kis húgicája.
Pillantott rám és erre csak egy fintor lett a jutalma.- Miben segíthetek Sergio?
-Mondtam valamit Santiago! Hagyd békén a családomat és engem is.
- Mondtam én is valamit! Könyörögni fogsz még azért, hogy elmondjak mindent amit tudok.-húzta meg a vállát.
- Mindig… Minden játékod szadista, kegyetlen és könyörtelen.
- Úgy emlékszem te is benne voltál ezekben a szadista, kegyetlen és könyörtelen játékban.
- Sergio.-szólaltam meg és tettem egy lépést felé, hogy ne csináljon hülyeséget. Bátyám csak felemelte a kezét így megtorpantam.
- Kiszálltam Santiago! Kiszálltam és új életet kezdtem!
- A mi fajtánk sose kezd új életet. Sose… Fogd fel González!-tett egy lépést a bátyám felé a férfi. – Ugyan azaz életet éljük!
Meg akartam szólalni, de Sergio abban a pillanatban cselekedett. Felkapta a mellette lévő bárszéket, amit átvágott a pulton keresztül… Hatalmas üveg csörömpöléssel jelezve, hogy a szerkezet földet ért. Csak álltak egymással szemben és Santiago arcán még nagyobb mosoly terült el.
- Felejts el engem és a családomat!
- Csak szeretnéd González!-vigyorgott idegesítően a férfi. Sergio sarkon fordult és csuklómat megragadva vonszolt maga után…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése